דפים מדורגים

הגישה מבוססת על סדרת דפים, שכל אחד מהם נותן לתלמיד רמז או עזרה “צנועה” המסייעים לו באופן מדורג בפתרון המשימה. המורה מחלק לתלמידים דף (מספר 1) ועליו תיאור של משימה מורכבת שעליהם לבצע. על שולחן המורה נמצאים דפים נוספים: דף מספר 2, דף מספר 3, וכן הלאה. בכל דף כזה ניתנים לתלמיד רמז קל או עזרה “צנועה” שיכולים לקדם אותו מעט בביצוע המשימה. (לא פתרון מלא של כל המשימה, אלא רק דחיפה בכיוון המתאים). השיעור מתנהל כך שכל התלמידים מקבלים את הדף הראשון אבל כל תלמיד מחליט באופן עצמאי מתי (ואם בכלל) הוא ניגש לשולחן ולוקח את הדף הבא. מותר לתלמיד לקחת גם מספר דפים בו-זמנית. מאמר המסביר את הגישה של הוראה בעזרת דפים מדורגים עם דוגמאות.

מיון רשימת מספרים: באט לאה, כהן אלי, שנהב אפרת

הסרת איבר מעץ חיפוש בינארי: וגנר שרה, קוטלובסקי קרן, שפרלינג אהובה – גרסת ג’אווה, גרסת סי שרפ

מגדלי הנוי: ולרי פקר

מיון מיזוג: גלית שריקי, חני טוראל

בעיית 8 המלכות: ענת שלוס סגל