מעבדה תחילה

מעבדה טובה מבוססת על תהליך חוויתי של הבניית ידע, התנסות ולמידה פעילה. היא תומכת בלמידת חקר ומאפשרת אישוש של השערות. במעבדה מוצלחת התלמידים עסוקים בלמידה תוך הנאה, תלמידים חלשים זוכים לקבל תשומת לב רבה יותר של המורה, תלמידים מתקדמים מאותגרים כראוי, והיא מעודדת למידת עמיתים (תלמידים מלמדים תלמידים).

לפניכם מעבדות המיועדות לתלמידי יסודות. המעבדות מיועדות לשיעורי המעבדה והן מבוססות על שיטת ההוראה לפיה הלימוד של כל נושא חדש ייפתח בהתנסות אישית במעבדה. לאחריה יבוא דיון כיתתי, שבעקבותיו יפתרו משימות שונות. כל מעבדה מתרכזת בלימוד נושא מרכזי אחד. כמו כן, לכל מעבדה מצורפים דפי סיכום שמהווים סיכום קצר ותמציתי של הנושאים הנלמדים.

מצגת הסבר שהוכנה על-ידי ד”ר תמר פז וד”ר תמי לפידות לקראת וובירביעי 16.2.22

קישור להקלטה מוובירביעי 16.2.22

פיתוח המעבדות: ד”ר תמר פז

גרסה חדשה בג’אווה:

גרסה ערבית של המעבדות – הוכן על ידי ניבין עפיפי (בהתבסס על המעבדות שפותחו ע”י תמר פז)

גרסת סי שרפ תורגמה על ידי דיתה אוהב ציון, וגיה כבהה, מרה קופלר